גלי הלם לברך

טיפול באמצעות גלי הלם הפך בשנים האחרונות למאוד פופולרי בתחום רפואת הספורט והוא מהווה פתרון למקרים בהם נדרש שיכוך מהיר של כאבים ושיקום ניידות. מדובר בהליך לא כירורגי שמאיץ את תהליך ההחלמה ומסייע בתהליך הריפוי אצל מטופלים שסובלים מכאבים כרוניים בעוצמה גבוהה. הליך זה נחשב למאוד בטוח והוא מונע את הסיכונים שכרוכים בביצוע הליך כירורגי.

טיפול גלי הלם לברך – איך זה מבוצע?

טיפול גלי הלם לברך מיושם על פי נוהל מאוד ברור ומובנה על מנת לשמור על בריאותו של המטופל ולוודא את הצלחת הטיפול. לפני ביצוע ההליך, המטפל יבצע סקירה מאוד יסודית של המצב הקיים על מנת לאתר את המוקד שממנו מתחיל הכאב. המטפל גם ישאל את המטופל בנוגע להיסטוריה הרפואית שלו על מנת לוודא שאכן מדובר במצב רפואי שניתן לטפל בו באמצעות טיפול גלי הלם. במהלך הטיפול, המטופל יכוון את גלי ההלם לנקודה שבה תחושת הכאב היא גבוהה וימרח עליה ג’ל מיוחד שיסייע בהעברה של הגלים אל האזור הרצוי. בשלב הבא המצפה לכוון את המכשיר אל אותו אזור ויתחיל בטיפול. התחושה הרצויה אצל המטופל בתחילת הטיפול היא רק אי נוחות כאשר המטפל יגדיל את עוצמת גלי ההלם בהדרגתיות עד לתחושת כאב בעוצמה נמוכה אצל המטופל. תחושת הכאב הזו עלולה ללוות את המטופל בימים הראשונים שלאחר הטיפול  – תחושה זו תיעלם לאורך זמן ככל שיתבצעו יותר טיפולים ויחול גם שיפור בתסמינים שהביאו אותו לצורך בטיפול גלי הלם לברך.

גלי הלם לברך – מתי מתחילים להרגיש את ההשפעה של הטיפול?

במרבית מן המקרים, יידרשו בין שלושה לארבעה מפגשים שכל אחד מהם נמשך כחצי שעה על מנת לטפל בכאבים ובעיות בברכיים (תדירות ומספר מפגשים ייקבעו כמובן בהתאם למצבו של המטופל). חשוב להגיע לאבחון בהקדם האפשרי על מנת שניתן יהיה להתאים את מספר הפגישות שידרשו ולהתחיל בטיפולים. מומלץ לשלב טיפול גלי הלם עם פיזיותרפיה ואף להקפיד ולהמשיך לבצע פעילות גופנית. פעילות זו יכולה לכלול תרגילי איזון או תרגילי כוח שאינם דוחקים בגוף ולא גורמים לתחושת כאב. את ההשפעה של הטיפול ניתן לחוש כבר לאחר הטיפול הראשון אך בדרך כלל נדרשים מספר מפגשים עד אשר מרגישים את מירב ההשפעה של גלי ההלם.

כמה טיפולים נדרשים?

מספר הטיפולים נקבע כאמור בהתאם למצבו האישי של המטופל כשהמטרה היא לגרום להפחתה משמעותית בתחושת הכאב ולשפר את התפקוד של המטופל. מרבית המטופלים יזדקקו לפחות לשלושה עד ארבעה מפגשים על מנת לחוש שיפור משמעותי במצבם. השוואה בין מטופלים שעברו ניתוח כירורגי לבין מטופלים שעברו טיפול גלי הלם לברך מראה הבדל מהותי בין משך הזמן שנדרש והתוצאה הסופית שהתקבלה. טיפול באמצעות גלי הלם הוא הדרך הבטוחה והיעילה לטפל במקרים של כאבים ופגיעות בברכיים (רק במקרים שבהם המצב הרפואי של המטופל אובחן ונמצא מתאים לעבור טיפול בגלי הלם)

האם צריך בדיקת אולטרסאונד לפני טיפול בגלי הלם?

כאשר מטופל מגיע אל מרפאה וברצונו לעבור טיפול בגלי הלם, המטפל מבצע בדיקה גופנית ותשאל יסודי בנוגע להיסטוריה הרפואית על מנת לאבחן את המצב הקיים ולקבוע את דרך הטיפול המתאימה ביותר. הערכת המצב היא הכרחית על מנת לוודא שלא נגרם נזק נוסף למטופל. ישנם מקרים בהם בדיקת אולטרסאונד תידרש על מנת לבצע הערכה מדויקת וכדי לשלול אפשרויות שמדובר בבעיה שמצריכה טיפול רפואי אחר (שהוא לא גלי הלם) כמו דורבן, קרע ברצועות או כל בעיה רפואית אחרת.

גלי הלם לברך
Picture of ד"ר שלמה כהן
ד"ר שלמה כהן

כירופרקט מומחה ומומלץ מזה 25 שנים, חבר באגודה האמריקאית לכירופרקטיקה, החברה האמריקאית לכאבי ראש וחבר האגודה הישראלית לכירופרקטיקה.

כירופרקט מהו?

ד"ר שלמה כהן

כירופרקט מומחה בעל ניסיון של 25 שנה.
אין סיבה שתשלימו עם הכאב, השאירו פרטים לשיחת ייעוץ.

פנו אלינו

מאמרים נוספים

השאירו פרטים ליעוץ