גלי הלם לכתף

טיפול באמצעות גלי הלם היא טכניקה בה משתמשים להקלה על כאבים באזורים שונים בגוף כמו הגב, הברכיים והכתפיים בעקבות דלקות כרוניות, פציעות ומצבים רפואיים שונים. שיטת טיפול זו נמצאה כמאוד יעילה בשיכוך כאבים במיוחד בכתפיים. ההליך אינו נמשך זמן רב ולרוב אין צורך ביותר ממספר טיפולים עד שהמטופל מרגיש בשיפור מהותי וירידה בתחושת הכאב. גלי הלם לכתף הוא טיפול שאינו פולשני ומהווה דרך יעילה להתמודדות עם כאבים בכתפיים.

מהו טיפול בגלי הלם?

במסגרת הטיפול, מתמקדים באמצעות גלי הלם רדיאליים באזורים שבהם יש תחושת כאב, לחץ ונוצרו כבר רקמות של צלקת. באמצעות שימוש במוליך שנע בחופשיות, ניתן להתמקד באזורים בעיתיים בכתפיים וזאת על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר ולאפשר החלמה מלאה של המטופל. גלי ההלם שבהם משתמשים מפעילים את יכולות הריפוי של הגוף וקוטעים את הקשר שבין תחושת הכאב לבין השרירים בגוף. גלי הלם לכתף מפחיתים באופן מהותי את תחושת הכאב ומסייעים בתהליך הריפוי של הגוף לאחר פציעות שונות. התהליך מפעיל את השרירים ומגביר את זרימת הדם והוא הוכח כיעיל במיוחד כאשר משלבים אותו עם תוכניות פיזיותרפיה ושיקום שמותאמת באופן ספציפי עבור המטופל. במרבית מן המקרים, יידרשו לפחות שלושה מפגשים על מנת שהמטופל יחוש שיפור והפחתה בתחושת הכאב והסימפטומים מהם הוא סובל אך מספר הטיפולים מותאם למטופל ולמידת חומרת הפציעה והכאבים.

טיפול בדלקות כרוניות בכתף בעזרת גלי הלם

בורסיטיס בכתף היא תופעה שנוצרת כתוצאה מדלקת שהתפתחה בבורסה. הבורסה הם שקים מלאי נוזלים המהווים חלק ממערכת השלד בגוף. הבורסות מרפדות את המרווחים שקיימים בין העצמות לבין הרקמות ומאפשרים לגידים, לעצמות ולשרירים לנוע יחד בקלות. בכתפיים קיימות בורסות תת אקרומיות שיוצרות ריפוד בין הנקודה הגבוהה ביותר של השכמה שנקראת אקרומיון לבין הגידים המסובבים בשרוול. הבורסה מאפשרות לגידים ולעצמות לנוע בחופשיות ללא חיכוך מיותר כאשר אנו מזיזים ומרימים את הידיים. שימוש יתר או פציעה יכולים לגרום להצטברות של נוזלים בבורסה וכתוצאה מכך יכולה להתפתח דלקת. הכאב והנפיחות באזור יכולים להופיע באופן פתאומי או בהדרגתיות לאורך זמן. פעולות שאנו מבצעים עם הידיים כשהן מעל הראש מעלות את החיכוך בין העצמות והרקמות. החיכוך מחמיר את הדלקת שהופכת להיות כרונית ומעצימה את תחושת הכאב ומצריכה טיפול רפואי כמו גלי הלם לכתף.

טיפול בכתף קפואה באמצעות גלי הלם

מצב רפואי נוסף שיכול להיות מטופל באמצעות גלי הלם הוא כתף קפואה שמאופיין בתחושת נוקשות וכאבים באזור מפרק הכתף. בשלב הראשוני, התסמינים הם יחסית קלים אך מחמירים עם הזמן. טיפול גלי הלם לכתף קפואה מסייע בהקלה על הסימפטומים וקיימת סבירות נמוכה שהכתף הקפואה תופיע שנית באותו צד אז קיימת אפשרות שיתפתח מצב של כתף קפואה בצד השני. מצב רפואי זה מתפתח לרוב בשלושה שלבים – שלב ההקפאה שבו כל תנועה של הכתף גורמת לתחושת כאב והתנועה היא מאוד מוגבלת. שלב זה נמשך לרוב בין חודשיים לתשעה חודשים. השלב השני הוא השלב הקפוא שמאופיין בתחושת כאב בעוצמה נמוכה יותר אך הכתף נהיית יותר נוקשה והיכולת להשתמש בכתף היא מאוד מוגבלת. שלב זה נמשך בין ארבעה חודשים לשנה. השלב השלישי והאחרון הוא שלב ההפשרה שבו יכולת התנועה של הכתף משתפרת והוא שלב שנמשך זמן רב – בין חמישה חודשים לשנתיים. הטיפול במקרים של כתף קפואה לרוב משלב פיזיותרפיה שכוללת תרגילים שמשפרים את טווח התנועה ובמקרים מסוימים ניתן גם טיפול תרופתי. קיים טיפול כירורגי שבאמצעותו משחררים את קפסולת המפרק על מנת להשיב לכתפיים תנועה חופשיה יותר אך עבור מטופלים שמעוניינים להימנע מטיפול פולשני, קיימת האפשרות של גלי הלם לכתף.

טיפול בפציעות הקשורות לשרוול מסובב

פציעות שרוול מסובב וכאבים בכתפיים יכולים לגרום לקושי בביצוע פעולות פשוטות ולשיבוש שגרת החיים במיוחד כאשר המטופל אינו מקבל טיפול מתאים למצב הרפואי הקיים שרק מחמיר עם הזמן. טיפול באמצעות גלי הלם לכתף הוא שיטה יעילה בפציעות שקשורות לתסמונת השרוול המסובב. מספר טיפולים באמצעות גלי הלם, שנעשים בקליניקה של הכירופרקט, משפרים את ניידות הכתפיים, ירידה בתחושת הכאב, הגדלת טווח התנועה וחיזוק אזור השרוול. גלי הלם לכתף יעילים גם בטיפול בפציעות כתף אחרות, דלקות בגיד ובעיות רפואיות נוספות באזור הכתפיים.

מהם היתרונות של טיפול גלי הלם לכתף?

הטיפול בגלי הלם לכתף יכול לגרום לתופעות לוואי מינוריות שעוברות לאחר זמן קצר כמו התפתחות של דלקת, שטפי דם ואף דימומים קלים באזור. היתרונות לעומת זאת של הטיפול הם משמעותיים במיוחד בהשוואה לטיפולים יותר מסורתיים. טיפול בגלי הלם אצל כירופרקט הוא אינו פולשני, אינו חודר לעור ואינו מצריך הליך כירורגי. הטיפול נחשב למאוד יעיל ובמקרים למשל של דלקת מפרקים ניוונית, הטיפול מסייע בשיפור תפקוד המפרקים וירידה בכאב.

כמו כן, ההשפעות של הטיפול נמשכות למשך זמן רב – מטופלים שסובלים למשל מדלקת כרונית בגיד באזור הכתף והמרפק אינם חשים בכאב גם חצי שנה לאחר תום הטיפולים. הטיפול מיועד למצבים רפואיים כרוניים רבים והוא הוכיח כיעיל גם כאשר משלבים אותו עם סוגי טיפול תומכים אחרים. הטיפול ף, אינו מצריך ביצוע חתכים בעור כיוון שהפולסים של גלי ההלם מועברים רק באמצעות מגע. בנוסף, הטיפול באמצעות גלי הלם אינו מצריך נטילת תרופות, אין צורך בזריקות של סטרואידים או כל תרופה אחרת. השימוש היחיד שנעשה הוא בחומר הדרמה מקומי שמטרתו לעמעם את תחושת האי נוחות באזור הממוקד אליו מכוונים את גלי ההלם. עוצמת הגלים ניתנת לשינוי בהתאם לתחושות הכאב או האי נוחות של המטופל בזמן ביצוע ההליך. תהליך הריפוי שהגוף של המטופל עובר הוא הליך טבעי שגלי ההלם מעוררים על מנת לאפשר שיכוך כאב והחלמה.

גלי הלם בכתף