האם פריצת דיסק עוברת?

פריצת דיסק היא תופעה מוכרת בקרב אנשים רבים ברחבי העולם. פריצת דיסק נגרמת מהפרעה במבנה האנטומי של הדיסקים המצויים בין החלויות בעמוד השדרה. הדיסק הוא רקמת סחוס עבה שעשויה מחומר סיבי ורך שדומה לג’ל, כאשר כל דיסק מוקף בטבעת סיבית ורקמה קשיחה, הוא משמש ככרית שבולמת זעזועים ומהווה מפרק איחוי לחוליות בעמוד השדרה.

האם פריצת דיסק עוברת
האם פריצת דיסק עוברת

פריצת דיסק נגרמת כשהרקמה הקשיחה שעוטפת את הדיסק קורעת את הקרום כתוצאה מבעיה רפואית או הזדקנות טבעית של הגוף, ומחלישה את הדיסק שנפרץ החוצה ויוצרת לחץ על סחוסים עצביים שעלול לגרום לדלקת ולכאב.

סוגי פריצת דיסק

ישנם כמה סוגים של פריצות דיסק: פריצת דיסק צווארית, פריצת דיסק מותנית, פריצת דיסק בחלק התחתון של עמוד השדרה. במידה ואתם סובלים מכאב כרוני שמופיע בגפיים התחתונות כמו: כפות רגליים, שוקיים וקרסול ככל הנראה מדובר בפריצת הדיסק באזור עמוד השדרה המותני או התחתון. לחילופין, אם אתם סובלים מכאב כרוני שמופיע בגפיים העליונות כנראה שמדובר בפריצת דיסק שמתרחשת בעמוד השדרה הצווארי.

אחד המדדים החשובים ביותר לאבחון פריצת הדיסק הוא מדד הקרנת הכאב של פריצת הדיסק בגופכם, למשל: אם הכאב מקרין מעמוד השדרה המותני לאיברים נוספים בגוף, כנראה שמדובר בבעיה עצבית שמתלווה לפריצת דיסק. תסמיני פריצת דיסק הם עקצוץ, נימול, כאב עז.

למרבה המזל, רק 35% מהאנשים שסובלים מפריצת דיסק מרגישים תחושת כאב, לעומתם 65% מהאנשים שסובלים מהתופעה אינם מודעים לקיומה, לא חשים כאב או תסמינים בעקבותיה.

גומרי סיכון

קיימים גורמי סיכון רבים שעלולים לגרום להתרחשות פריצת דיסק כגון: תורשה גנטית, חוסר פעילות ספורטיבית, עישון, עקמת, גיבנת, עודף משקל, הרמת משקל כבד באופן קבוע, יציבה לקויה, חולשת שרירים והזדקנות טבעית שהגוף האנושי עובר במרוצת השנים.

האם פריצת דיסק עוברת עם השנים?

אם תקלידו בגוגל את השאלה: האם פריצת דיסק עוברת? תגלו שפריצת דיסק אינה עוברת מעצמה, לכן לא מומלץ לנוח על זרי הדפנה. אם אתם נמנים בין אלו שסובלים מהתופעה, ותוהים האם פריצת דיסק עוברת – כדאי שתתחילו לשנות את אורח החיים שלכם.

בראש ובראשונה עליכם להפסיק לעשן, לאכול תזונה בריאה, להקפיד על פעילות ספורטיבית ולזכור שהתנועה היא הכרחית לגוף ויש סוגי ספורט שנועדו לשחרר את הכתפיים, השכמות והגב התחתון, ולחזק את שרירי הגב כמו: יוגה, פילאטיס, שחייה וטאי צ’י. כמו כן, חשוב שתחזקו את שרירי הליבה בגופכם דבר שישפר פלאים את היציבה שלכם.

מה ההבדל בין בלט דיסק, בקע דיסק ופריצת דיסק?

בקע דיסק הוא השלב שנחשב לקל יותר שבו החומר הפנימי חודר לסיבים החיצוניים ומחליש את המעטפת החיצונית. לעומת זאת, בלט דיסק גורם לפגיעה משמעותית בסיבי המעטפת החיצונית שבעקבותיה החומר הפנימי מתחיל לבלוט החוצה. פריצת דיסק הוא השלב הקשה יותר שבו כל סיבי הדיסק נקרעים והחומר הרך נשפך החוצה.

האם פריצת דיסק עוברת באמצעות טיפולי פיזיותרפיה וכירופרקטיקה?

ניתן לטפל בפריצת דיסק באמצעות פיזיותרפיה שמטרתה להמריץ את הדם לאזור הפגוע, לשקם את היציבה ולחזק את שרירי הגב. גם הטיפול הכירופרקטי תורם רבות למיגור הכאב הנובע מפריצת דיסק. הכירופרקט המומחה יפעיל מניפולציות על הנקודות הבעייתיות על מנת להשיב את חוליות עמוד השדרה למקומן ולהקל על הכאב.

חשוב  לציין שכל הטיפולים המוזכרים לעיל אינם מהווים תחליף לאורח חיים בריא ושיקומי שנלווה לכל טיפול באשר הוא, ויטיב עם גופכם.

במקרים חמורים תוכלו ללכת למרפאת כאב על מנת לשכך את הכאב. ניתן לבצע ניתוח כירורגי שמטרתו לדחוף את הדיסק פנימה, לכרות חלק מהדיסק ולקבע אותו במקומו במטרה למנוע פריצת דיסק נוספת בעתיד. במידה ואתם מעוניינים להימנע מניתוח בעמוד השדרה ואתם זקוקים לטיפול שיקומי שיפיג לכם את הכאב – צרו עימנו קשר, בהצלחה.

Picture of ד"ר שלמה כהן
ד"ר שלמה כהן

כירופרקט מומחה ומומלץ מזה 25 שנים, חבר באגודה האמריקאית לכירופרקטיקה, החברה האמריקאית לכאבי ראש וחבר האגודה הישראלית לכירופרקטיקה.

כירופרקט מהו?

ד"ר שלמה כהן

כירופרקט מומחה בעל ניסיון של 25 שנה.
אין סיבה שתשלימו עם הכאב, השאירו פרטים לשיחת ייעוץ.

פנו אלינו

מאמרים נוספים

השאירו פרטים ליעוץ