גלי הלם לכאבי גב

כאבים בגב הם תופעה שכיחה שמשפיע על מטופלים בכל הגילאים. לעיתים מדובר במצב חולף אך ישנם מקרים שבהם נדרש ייעוץ וטיפול. כאבים שמתחילים באזור מסוים בגב יכולים להחמיר הוא להתפשט לאזורים נוספים וליצור קושי עבור המטופל לנהל שגרת חיים תקינה. אפשרויות הטיפול הן מגוונות אך קיימת כיום שיטת טיפול יעילה והיא גלי הלם לכאבי גב.

מהו טיפול בגלי הלם?

התמודדות עם כאבים בגב בעקבות פציעה או פעילות ספורטיבית יכולה להיות לא פשוטה ומצריכה טיפול. טיפול גלי הלם לכאבי גב מחדש את הרקמות ומשפר את יכולת הריפוי של הגוף. הטיפול מפחית את עוצמת הכאב באמצעות גירוי של העצבים במוקד הכאב או הפציעה. טיפול גלי הלם לכאבי גב אינו נחשב להליך שמלווה בכאב אלא רק בתחושת אי נוחות אצל המטופל. טיפול בגלי הלם יכול להתאים למטופלים שסובלים מכאבים שנוצרו כתוצאה טראומה או עבור מטופלים שעוסקים בספורט באופן קבוע. גלי ההלם שמוקרנים ישירות אל מוקד הכאב גורמים לתהליך חידוש הרקמות ולאחר מספר טיפולים (בהתאם לצורך), המטופל חש בהקלה משמעותית בתחושת הכאב.

גלי הלם לכאבי גב – הימנעות מניתוח

מספר המטופלים אשר עוברים טיפול באמצעות גלי הלם לכאבי גב רק הולך וגדל בשנים האחרונות. בעוד שבעבר, הדרך לטפל בכאבי גב הייתה בעיקר באמצעות הליכים כירורגיים, במיוחד כאשר שיטות אחרות לטיפול בכאב נוסו אך לא הביאו לשיפור משמעותי והפחתה בתחושת הכאב. בן אם מדובר בכאבים בגב התחתון או אזור הצוואר, הטיפול באמצעות גלי הלם לכאבי גב מאפשר למטופל לחזור לשגרת חייו מיד לאחר הטיפול ללא צורך בתהליך התאוששות ממושך. טיפול באמצעות גלי הלם מצריך מספר מפגשים שבהם המטופל יכול כאמור לחוש תחושת אי נוחות אך ביחס להליכים כירורגיים, מדובר בפתרון בעל יתרונות בולטים ומהותיים יותר. טיפול גלי הלם לכאבי גב ניתן גם לשלב עם פיזיותרפיה, במיוחד כאשר מדובר במטופל ספורטאי שמבקש לזרז את תהליך הריפוי ומבקש להימנע מניתוח או כל הליך שיאט את משך תהליך ההחלמה.

איך הטיפול עובד?

במהלך הטיפול, הכירופרקט מאתר את המוקד של הכאב ובאמצעות מכשור מיוחד שולח פולסים עדינים של גלי הלם אל אותו אזור. בדקות הראשונות של הטיפול הראשון, עוצמת גלי ההלם יחסית נמוכה על מנת לוודא שהמטופל אינו חש כאב ובשלב מסוים, מעלים את העוצמה. גם במידה והמטופל חש מעט כאב, מדובר בתופעה שנעלמת לאחר מספר ימים. לאחר שלושה עד ארבעה מפגשים, המטופל יתחיל לחוש שיפור וירידה בתחושת הכאב – זאת בהתאם למצבו ולמשך הזמן שסבל מכאבים לפני שהחל לעבור טיפול באמצעות גלי הלם (חשוב להגיע לאבחון בשלב מוקדם על מנת למנוע החמרה של המצב ואת הצורך במספר רב יותר של מפגשים). מומלץ כאמור לשלב טיפול באמצעות גלי הלם לכאבי גב עם פיזיותרפיה על מנת לזרז את תהליך הריפוי ולהבטיח התאוששות מלאה.

תופעות לוואי של טיפול גלי הלם לכאבי גב

במהלך הטיפול, עלולה להופיע תחושת אי נוחות אצל המטופל וזאת בגלל ההתעסקות עם מוקד הכאב. טיפול בגלי הלם לרוב אינו גורם לתופעות לוואי כל עוד הוא מוענק כמובן על ידי מטפל מוסמך ורק לאחר שהמטופל עבר אבחון מדויק לאיתור הבעיה והתאמת הטיפול. עם זאת, ישנם מטופלים שמדווחים על הופעת שטפי דם ואף נפיחות או חוסר תחושה באזור לאורך תהליך הריפוי. במידה והמטופל חש תופעות לוואי שאינן אמורות להופיע, עליו לפנות אל הרופא המטפל לקבלת הערכה רפואית.

גלים הלם לכאבי גב
Picture of ד"ר שלמה כהן
ד"ר שלמה כהן

כירופרקט מומחה ומומלץ מזה 25 שנים, חבר באגודה האמריקאית לכירופרקטיקה, החברה האמריקאית לכאבי ראש וחבר האגודה הישראלית לכירופרקטיקה.

כירופרקט מהו?

ד"ר שלמה כהן

כירופרקט מומחה בעל ניסיון של 25 שנה.
אין סיבה שתשלימו עם הכאב, השאירו פרטים לשיחת ייעוץ.

פנו אלינו

מאמרים נוספים

השאירו פרטים ליעוץ